torsdag 14 maj 2009

Biffen Pablo

Bookmark and Share
- En biff Escobar tack.Egentligen var jag inte så sugen, men förråddes av namnet. Även om Pablo Escobar var en rätt obehaglig typ så finns det en viss lockelse hos farliga män med mycket makt. Jag gav efter för den lockelsen.
En minut senare har hovmästaren visat oss till "salongen". Det är där vi skall sitta idag. Vi funderade lite på Toast Skagen först, men sen tog vi vårt förnuft till fånga. Toast Skagen till lunch, what am I, a farmer?
Vi är på Spagettioperan på Drottninggatan som under våren/ vintern öppnat upp en lunchservering. Och det är ett grymt ställe. Skulle jag bjuda din mamma på middag/lunch här?
Mos Def.
Salladsbuffen är egentligen vad som gör det här stället till vad det är. Här finns sallader och röror från jordens alla hörn, men närproducerat bien sur.
Huvudrätten, alltså biff Escobar, serverades precis inom smärtgränsen för hur länge man pallar vänta på en luch och var sådär god. Den serverades på en bädd av haricotes vertes samt lite bacon och en chorizzobit.

Stället heter Regina och får femochenhalv colombianska slipsar av sju idag.

1 kommentar:

lingo sa...

Potato! Det är viktigt att du känner till att vi är många som läser din och Gourmet Gurkans eminenta lunchblogg. Den får min mage att kurra och bidrar till ökad salivutsöndring i min mun. Med hopp om att även GG vågar fatta pennan önskar jag er en fin fredag!