torsdag 23 oktober 2008

Sawadi, the come back kid

Bookmark and Share

Det började som en skakning i den nedre magregionen. Det var dags för lunch igen. Vi styrde kosan mot Sawadee (som betyder Hej! på Thai). Swadee är kända för att servera maten supersnabbt. Idag gick det lite långsamt. Tydligen har de bytt ägare. Jag kände mig svettig. Inte för att jag visste att jag snart skulle äta stark mat, utan för att jag inte tycker om förändring ( Nobody likes change)
Skulle detta bli spiken i kistan för en gammal vän (alltså Sawadee)? Min kompis hade varit här får några veckor sedan och fått bad beef, men jag ville ändå ge det en chans till. Jag tyckte att Sawadee förtjänade det. Jag tog kyckling med cashew i ostronsås. På menyn har den två chillifrukter efter sig vilket är = ganska starkt, men inte sinnessjukt starkt.
Jag blev glatt överraskad. Det var lite starkare, men faktiskt lite godare än vanligt och jag säger som min kompis pappa brukar säga till sin fru (tillika min kompis mamma): Mm gott! , Du får förnyat förtroende.

Sawadee, ligger på Olof Palmes gata, ganska nära platsen där Olof bev skjuten.

Inga kommentarer: