onsdag 15 oktober 2008

Räkan

Bookmark and Share
Mitt besökr på FOOD 2008-10-15


Jag fick vad som enligt produkten säljtext skulle vara "krämig räksoppa" med "västerbottenfocaccia". Räkorna var riktiga skalade räkor, i.e. inte av den typ som lagts i ett syrabad så att skalet vittrar sönder (note to self: what airlines do to shrimp shouldn´t happen to a dog) och visst fanns den påannonserade krämigheten där också. Till detta drack jag en öm Sauvignon Blanc som log mot mig med en intensitet som fick den vackra kvinnan på min högra sida att rodna. Och så var det den där focaccian. Hans mjuka västerbottenhud fick mig att se mig om i lokalenom det bara var jag som svettades. Efter akten sa jag till räksoppan: "Jag hör av mig" och till Focaccian: "Jag har precis avslutat ett förhållande". Jag hade nämligen precis fått syn på tonfisksalladen en bit bort som inbjudande klädde av mig med blicken.

Inga kommentarer: