onsdag 17 december 2008

Bookmark and Share

Vi har kommit till den tredje och sista delen i I Love Lunchs japantriologi. Idag var det dags för Ki Mama, ett ställe nära studentpalatsen vid Odenplan. Jag har varit en trogen besökare länge. En gång åt jag till och med min födelsedagslunch där. (Det vill inte säga lite)
Jag fick en Maguro Don, en rätt med Kimschi, tonfisksashimi och en ägggula. Great stuff. Mison, åh mison där är..... (jag finner inte ord, eller så har vill jag helt enkelt inte att det skall bli inflation i superlativ)
Personalen är inte speciellt snäll, men det gör ingenting. De är inte taskiga heller och kockarna där bakom det lilla draperiet verkar älska livet. Hur kan det annars bli så gott?
Ki Mama får 6 tonfiskar av 7
P.s På väggen finns en superstor mosaik av valen och bläckfisken (the squid and the whale) som är mysig att kolla på.
Adress:
Observatoriegatan 13

Inga kommentarer: