måndag 15 december 2008

The lowest of the low - Sandai me -kato

Bookmark and Share

Jag skulle vilja presentera en av de äckligaste luncherna jag ätit.
Det hela började med att jag var vid Slussen runt lunchtid. Jag skulle åka en sväng till Nacka och tänkte äta lite snabbt innan. Precis bedvid McDonalds ligger det en "japansk" restaurang som jag sett många ggr och som ser lite halvsjysst ut. Jag gick in. Stället var helt tomt. ( Som rutinerad lunchätare borde jag sett den röda flaggan, men ibland är hungern större än förnuftet). Jag satte mig vid ett fint bord vid förstret och gick sedan till kassan för att beställa. jag tog en teriyakikyckling m nudlar och en misosoppa. Redan vid mison började helvetet. Det smakade som något en val hostat upp efter en festlig kväll med sina valkompisar någonstans i ett tempererat hav (om det finns valar där). Uuuuuh. Den fick ett rungande IG. Men sen kom kyckligen, ganska fint upplagt. Den smakade kokt vatten med billig honung, och jag överdriver inte när jag säger att var sinnessjukt äckligt.

Betyget blir en överkryssad kamikazepilot.

Inga kommentarer: