måndag 20 april 2009

Stockholms, jag menar Sveriges godaste kebab

Bookmark and Share

Platsen är Nils Café mittemot Melker Anderssons "Grill". De säljer lite laxpajer, nån pasta och dylikt. Det vill säga vanlig lunch. Framför mig i kön står en skön kille med stubb solglasögon och puma formel1-skor. "En keeebab tack"
What?
Det här är ju ett hälsoställe, nästan.
Jag vill också prova en kebab, fastän jag aldrig äter kebab. Det känns liksom grymt att äta något som inte finns på menyn. Det var rätt gott faktiskt. jag fick den i en takeaway-låda med bulgur och sallad, inget pitabröd. That's ok. Servitören ler mot mig när jag beställer.
"Stockholms, jag menar Sveriges godaste kebab"

Nils kebab får 5 av 7 hattar.
Om någon som äter kebab ofta går dit och provar kan ni hjälpa mig att betygsätta.
M v h/ J Potato

2 kommentarer:

Mr. Coffee sa...

Jag undrar om de hade andra saker utanför menyn... fyrverkerier? Religious artefacts? Eller friterad aubergine?

startplattans testblogg sa...

hrmm..kan detta verkligen vara sant? måste prova själv.

hungern är bästa kryddan är en devis som jag brukar rätta mig efter när det handlar om kebab.

men lovar att krydda ordentligt innan jag provar.

Bengan