tisdag 25 november 2008

The love train?

Bookmark and Share

Lunch skall vara en njutning, inte något man hastar igenom på en kvart för att man väntar på ett viktigt fax. Jag läste en intervju med en engelsk kock ( mannen på bilden) som älskar lunch för att den i princip kan pågå hur länge som hest, man har bäst aptit mitt på dagen, och att man kan välja om man vill dricka vin eller inte. De principerna gäller inte riktig för oss som äter lunch runt Sveavägen varje dag bland en massa businessmän med lite för fula skor och slarviga slipsknutar. Men i en prefekt värld....
Anledningen till att I love lunch har haft ett två veckor långt uppehåll är för att.....(please fill in the blanks)
Men nu är vi likt Bruce Willis ( världens typ bäst betalda skådis) back with a vengance och igår åt vi lunch på ett SJ-tåg mellan Katrineholm och Stockholm. Det var en kyckling och Quinoasallad med bönor och mango. Låter det gott? Det var ganska gott men lite torrt. Mittemot mig satt en snubbe och drack öl.Han pratade i mobil och jag fick därför reda på att han var på väg till Stockhom/ Arlanda / Thailand. Själv var jag påväg hem. ingen öl för mig alltså. Även om den engelske kocken kanske hade tyckt att det var ok m en bira kände jag att i den skakiga tågvagnen hade en norrlands guld 5,2% varit lite för sorligt för min smak.
lunchen får 4 av 7 i betyg. En sur expedit drar ner betyget lite. Where is the love, SJ?

Inga kommentarer: